Chemiedidaktik
Start Staff Projects Publications Contact Imprint

Unilogo Uni Bremen Unilogo Fachbereich 2 

German pages

Didactics of Chemistry - Projects

Back to projects

Diagnosis and support in heterogeneous learning groups

Period: 01.12.2014 - 30.11.2017
Project management: Prof. Dr. Silvija Markic
Financing: Deutsche Telekom Stiftung
Cooperation: Universität Bremen Fachbereiche 3 und 12, Universität Oldenburg, Universität Gießen
Members: Yannik Tolsdorf


Publications:


Article in books
Knipping, Christine; Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Heterogene Schülervorstellungen und fachliche Vorstellungen fokussieren? Beiträge zur praxisnahen Lehramtsausbildung in der Chemie- und Mathematikdidaktik. In: C. Selter, S. Hußmann, C. Hößle, C. Knipping, K. Lengnink & J. Michaelis (Hrsg.), Diagnose und Förderung heterogener Lerngruppen, Münster: Waxmann (2017), 191-212.
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Dealing language in science classrooms - Diagnosing students`lingustic skills. In: S. Markic & S. Abels (Eds.), Science Education towards Inclusion, New York: Nova Publishing (2016), 23-42.
Article in journals
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Development of an instrument and evaluation pattern for for the analyisis of chemistry student teachers diagnostic competence. In: International Journal of Physics and Chemistry Education, 9(3) (2018), 1-10
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Diagnostik der Sprache im Chemieunterricht. Diagnostische Instrumente für die Planung eines sprachsensiblen Unterrichts. In: MNU Journal (2018)
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Development of an instrument and evaluation pattern for the analysis of chemistry student teachers? diagnostic competence. In: International Journal of Physics and Chemistry Education, 9(3) (2017), 1-10
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Exploring chemistry student teachers´ diagnostic competence - a qualitative cross-level study. In: Education Sciences, 7(4), (2017), 86-100.
Article in proceedings
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija: Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden im Fach Chemie. In: C. Maurer (Hrsg.), Authentizität und Lernen - das Fach in der Fachdidaktik. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Berlin 2015. , Universität Regensburg (2016), 152-154.
Tolsdorf, Yannik; Markic, Silvija. : Exploring student teachers` knowledge concerning diagnostics in science lessons.. In: J. Lavonen, K. Juuti, J, Lampiselkä, A, Uitto & K. Hahl (Eds.): Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 13., Helsinki, Finland: University of Helsinki (2016), 2002-2009.

Last change: 27.1.2018