Chemiedidaktik
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Didactics of Chemistry - Projects

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Development, testing and Evaluation of lesson plans for a socio-critical and problem-oriented approach to science teaching for promoting the compentence of valuation in the field of climat change - A project of Partizipatory Action Research

Period: 01.03.2008 - 18.07.2011
Project management: Dr. Timo Feierabend
Financing: Deutsche Bundesstiftung Umwelt (DBU) und Universität Bremen
Cooperation: Dr. Dietmar Höttecke (FB1), Corinna Hössle (Oldenurg), Jürgen Menthe (Oldenburg)
Members: Dr. Timo Feierabend


Publications:


Article in proceedings
Feierabend, Timo; Eilks, Ingo: Der Klimawandel vor Gericht - ein Projekt zur Förderung ökologischer Bewertungskompetenz von Jugendlichen - Erste Ergebnisse der Arbeitsgruppe Chemie. In: D. Höttecke (Hrsg.): Entwicklung naturwissenschaftlichen Denkens zwischen Phänomen und Systematik (2010), 511-513 Link
Feierabend, Timo; Eilks, Ingo: The Climate Change before the Court - An Interdisciplinary Project to Promote Students' Perception of the Relevance of Science Teaching and their Skills of Communication and Evaluation on Socio-Scientific Issues. In: In J. Holbrook, M. Rannikmae, R. Soobard, B. Cavas & M. Kim (eds.), Innovation in science and technology education: research, policy, practice (3rd World conference on science and technology education), Tartu: University of Tartu (2010), 78-81

Last change: 20.9.2017